• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Nystartfinans eller inte?

Mirars

Aktiv medlem
Poäng: 137
Blev medlem
7 September 2021
Meddelanden
43
Mottagna reaktioner
51
Poäng
137
Okej. Vad menar du med pengar ”över”?
Du får inga pengar utbetalt till ditt konto. Hade inga privata skulder heller och kände inte för att dra någon rövare och riskera lånet. Är faktiskt väldigt tacksam gentemot dom och denna chans!

Jag förhandlade med alla inkassobolag och fick ändå bort drygt 50k i ränta. Så när alla inkasso var betald var det drygt 7k "över" på lånet och det åkte då direkt in till amortering på Nstart. Gör inte mig nånting. :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mirars

Aktiv medlem
Poäng: 137
Blev medlem
7 September 2021
Meddelanden
43
Mottagna reaktioner
51
Poäng
137
Kul att höra!

De har brandat om sig och byggt om hemsidan. Brukar sammanfalla med att låneerbjudandet görs om också. Förhoppningsvis till det bättre...
Märkte det jag också sedan sist jag sökte, "mina sidor" är dessutom enkelt utformat.

Deras kundtjänst och återkoppling behöver dom dock fila lite mer på.. Märks att det är väldigt unga människor som sitter där!
 

Mirars

Aktiv medlem
Poäng: 137
Blev medlem
7 September 2021
Meddelanden
43
Mottagna reaktioner
51
Poäng
137
Vad nice. Så nu har du en enkel avbetalningsplan? Får jag fråga hur mkt betalt du per månad samt räntan?
En betalning varje månad, så jävla skönt!
Lånet betalar jag 4282:- med en ränta på hiskeliga 18%.

Innan detta betalade jag 11-18k/mån beroende på hur mycket jag jobbat. Har släckt bränder konstant, ackord och vissa inkasso va helt plötsligt väldigt otålig och började skicka brev om KF. Orkade inte med stressen längre.
 

Nelyh

V.I.P
Poäng: 167
Blev medlem
6 September 2020
Meddelanden
304
Mottagna reaktioner
40
Poäng
167
En betalning varje månad, så jävla skönt!
Lånet betalar jag 4282:- med en ränta på hiskeliga 18%.

Innan detta betalade jag 11-18k/mån beroende på hur mycket jag jobbat. Har släckt bränder konstant, ackord och vissa inkasso va helt plötsligt väldigt otålig och började skicka brev om KF. Orkade inte med stressen längre.
Hur såg din ansökningsprocess ut? Jag har fått fylla i skuldebrev med belopp, ocr och mottagare nu. Behöver jag vara orolig för att det inte godkänns?
 

Mirars

Aktiv medlem
Poäng: 137
Blev medlem
7 September 2021
Meddelanden
43
Mottagna reaktioner
51
Poäng
137
Hur såg din ansökningsprocess ut? Jag har fått fylla i skuldebrev med belopp, ocr och mottagare nu. Behöver jag vara orolig för att det inte godkänns?
Nej, har du kommit så pass långt så ser jag inget hinder att det nu inte skulle bli godkänt, enligt min erfarenhet.
Jag känner igen känslan, det går bra <3

Jag fyllde i ansökan på nätet, blev uppringd dagen efter där vi gick igenom min ekonomi, skulder och summa. Jag blev först beviljat ett större lån på 285k, det skulle lösa mer eller mindre de flesta men lämna kvar en del hos inkasso, jag nöjde mig inte riktigt med det. Bad om att få förhandla med inkasso då jag gjort det tidigare och det har funkat bra i mitt tycke, vill inte låna mer än vad som behövs.. Han ville dock gärna trycka på då att det är bra att ta lånet PÅ EN GÅNG för att lösa det som gick osv, antagligen för att dom skulle tjäna mer på mig. Det märks (efter att ha sett jobbannonser från Nstart där det är meriterande) att de som jobbar där har sälj i bakgrunden.

Jag stod på mig och var självsäker! Återkom dagen efter till samma person efter att ha fått ett direktnummer. Sa att jag gärna vill ha lån men att jag vill att ett nytt skuldebrev skrivs på den lägre summan som jag förhandlat mig till. Fick då skicka in underlag på dessa ackord. Fyllde i det nya skuldebrevet med allt vad det innebar och satt sedan som ett nervvrak.

Återkoppling och kundtjänst måste dom jobba på.. försökte få ta i dom hela förra fredagen för att veta hur det gick. Får tillslut svar där dom återkommer senare samma dag. Fick ingen återkoppling. Hade ont i magen hela helgen, ringer igen på måndag - "du får ett sms när det är klart".
På tisdagen får jag sms att lånet är utbetalt och välkomstbrev kom på mail.

Nu sitter jag och kollar hos de olika inkassobolag så att betalningar har kommit in :)

Förlåt för långt inlägg, haha.
 

Nelyh

V.I.P
Poäng: 167
Blev medlem
6 September 2020
Meddelanden
304
Mottagna reaktioner
40
Poäng
167
Nej, har du kommit så pass långt så ser jag inget hinder att det nu inte skulle bli godkänt, enligt min erfarenhet.
Jag känner igen känslan, det går bra <3

Jag fyllde i ansökan på nätet, blev uppringd dagen efter där vi gick igenom min ekonomi, skulder och summa. Jag blev först beviljat ett större lån på 285k, det skulle lösa mer eller mindre de flesta men lämna kvar en del hos inkasso, jag nöjde mig inte riktigt med det. Bad om att få förhandla med inkasso då jag gjort det tidigare och det har funkat bra i mitt tycke, vill inte låna mer än vad som behövs.. Han ville dock gärna trycka på då att det är bra att ta lånet PÅ EN GÅNG för att lösa det som gick osv, antagligen för att dom skulle tjäna mer på mig. Det märks (efter att ha sett jobbannonser från Nstart där det är meriterande) att de som jobbar där har sälj i bakgrunden.

Jag stod på mig och var självsäker! Återkom dagen efter till samma person efter att ha fått ett direktnummer. Sa att jag gärna vill ha lån men att jag vill att ett nytt skuldebrev skrivs på den lägre summan som jag förhandlat mig till. Fick då skicka in underlag på dessa ackord. Fyllde i det nya skuldebrevet med allt vad det innebar och satt sedan som ett nervvrak.

Återkoppling och kundtjänst måste dom jobba på.. försökte få ta i dom hela förra fredagen för att veta hur det gick. Får tillslut svar där dom återkommer senare samma dag. Fick ingen återkoppling. Hade ont i magen hela helgen, ringer igen på måndag - "du får ett sms när det är klart".
På tisdagen får jag sms att lånet är utbetalt och välkomstbrev kom på mail.

Nu sitter jag och kollar hos de olika inkassobolag så att betalningar har kommit in :)

Förlåt för långt inlägg, haha.
Gör inget med långt inlägg haha. Men då känns det mycket bättre. Har gått hela dagen och väntat på det där smset som de sa skulle komma idag under eftermiddagen. Ringde upp dem igen nu och fick som svar att det kommer ett sms antingen innan stängning idag eller imorgon. Fortsätter hålla tummarna…
 

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Gör inget med långt inlägg haha. Men då känns det mycket bättre. Har gått hela dagen och väntat på det där smset som de sa skulle komma idag under eftermiddagen. Ringde upp dem igen nu och fick som svar att det kommer ett sms antingen innan stängning idag eller imorgon. Fortsätter hålla tummarna…
När de skickar skuldbrevet där du fyller i alla skulder/inkasso ärenden så du har kommit så långt och ditt lån är på väg. Oroa dig inte, de ger avslag eller kräver medsökande från början inte under det här steget. Har hänt mig 3 gg med dem och till sluta blev beviljad när jag fick skuldbrevet. Tar tid att få smset yes
 

Nelyh

V.I.P
Poäng: 167
Blev medlem
6 September 2020
Meddelanden
304
Mottagna reaktioner
40
Poäng
167
När de skickar skuldbrevet där du fyller i alla skulder/inkasso ärenden så du har kommit så långt och ditt lån är på väg. Oroa dig inte, de ger avslag eller kräver medsökande från början inte under det här steget. Har hänt mig 3 gg med dem och till sluta blev beviljad när jag fick skuldbrevet. Tar tid att få smset yes
Inget sms än så får svettas lite till
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp